lördag 8 september 2012

Stickfodral

Jag tänkte att jag skulle få till ett fodral till mina stickor och virknålar....


En gammal duk som jag aldrig har använt kommer att fungera bra som stomme till fodralet. Jag ska bara leta upp en tunnare liten tyglapp som jag kan lägga uppepå och sy några raksömmar i så att det blir som små fack till stickorna och virknålarna. Sen blir det nog bra med ett band i ena kanten så att jag kan rulla ihop fodralet och knyta ihop det.


Så här kommer stickorna att ligga, fast i fickor då... Blir finemang tror jag!!









Egentligen skulle jag vilja ha en sån här väska från KNITTINGROOM
 men men....man kan ju inte få allt man vill ha eller hur?? 
Föresten är det säkert inte särskilt svårt att sy en egen,
det kan få bli ett senare, större projekt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar