söndag 9 september 2012

Strumpor i Big Fabel

Halva nöjet med att sticka och virka tycker jag är att planera nästa projekt! Leta efter mönster, bläddra i kataloger, botanera i garnbutiker och dregla över allt fint som finns! Mitt nästa projekt får nog bli DE HÄR här sockorna i Big Fabel.


Lite tjockare än de mönstrade jag stickar på just nu, kul att variera med ett lite grövre projekt! De är ju ursnygga och, som sagt, mönstret finns helt gratis på Drops hemsida, som är rena guldgruvan för sticknördar!! Sockorna stickas inte på strumpstickor utan på vanliga stickor. Jag har inte läst mönstret än men antar att hälarna får sin form genom minskningar mitt på stickningen. Garnet till dessa ligger och väntar här hemma, ett nystan till varje strumpa.


Sedan blir det till att rota i knappburken för att hitta knappar till skaften på sockorna. Den gamla knappburken  är ett arv från min älskade farmor, Gunvor, och rymmer många fina knappar!


1 kommentar:

  1. Drops Designe har så många fina mönster, sockorna som du tänker sticka är verkligen jättefina.
    Håller med dig om det roliga med att planera nästa projekt.
    Tänk vad mycket det är man vill göra.

    SvaraRadera