lördag 20 oktober 2012

Angenäma bekymmer

Visst är man väl priviligerad
som lever i en del av världen där dagens
största bekymmer är vilken stickning jag ska ägna mig åt
när jag slår mig ner i soffan med en kopp kaffe och något gott att fika på?!

Man borde nästan skämmas
men jag bara njuter!

Så dagens stora fråga är:
Vilken av de här projekten ska jag hugga in på?

Ska jag sticka färdigt de här? (som inte är särskilt roliga och som blir en för lång vante i min smak,
men som jag ju borde göra klara innan jag börjar med något annat,
annars blir de nog liggande halvfärdiga i all evighet...)

Eller ska jag börja på de här julvantarna? Samma modell som de ovanför
och alltså alldeles för långa i min smak.
Så när jag gör dessa så ryker tomtarna och modellen blir en kortare vante (typ vanlig vantlängd)
 med bara stjärnorna och så kanske jag lägger till en tomte på tummen eller nåt, om jag kan...

Och så är jag ju så sugen på att prova den här roliga vantmodellen ur nya boken!!
Skulle vara snygga i svart och vitt och jag har till och med garn hemma!!

Sen har jag fått för mig att jag vill prova att göra lovikkavantar också. 
Det har jag aldrig gjort förut men jag tror att det kan vara kul
och de är ju så fina!

Jag funderar vidare...


/Lotta

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag gillar långa vantar och jag gillar verkligen tomtarna. Så mitt val kanske inte hjälper dig så mycket :) Ett tips kan ju vara ett par sockar också från Drops med tomtar på, spännande att se vad det blir. Karin

    SvaraRadera
  2. Aha! De där sockorna med tomtar måste jag leta upp!! :-)

    SvaraRadera