fredag 19 oktober 2012

Ny bok!

Tyckte att jag var värd en liten present, så här mitt i höstmörkret när jag sliter som mest med ena foten kvar i mitt gamla jobb och den andra på det nya med allt vad det innebär.... Så jag gav mig själv en ny bok!! Full med fina grejer och det kliar redan i fingrarna att få sätta igång!! :-) Mina favoriter är nog tumvantarna med mesar! Men det finns också mönster på torgvantar i olika mönster med en fiffig finess i form av en liten hätta som man kan dra upp över fingrarna eller ha nedfälld så fingrarna sticker fram... Inte så lätt at beskriva, här kommer lite bilder istället!

Jag önskar er en trevlig helg med hopp om solsken och fina höstdagar! Eller varför inte lite regn så att det blir mer tid till stickning eller annat inomhuspyssel!

Lotta

2 kommentarer:

  1. Hej! det blir kul att följa dina nya stickningar frmöver, ha en bra helg Karin

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om boken! Den ska vi titta närmare på!
    Trevlig helg önskar
    Melody med matte!

    SvaraRadera