torsdag 8 november 2012

Vänstertummar...

Jag bestämde mig 
för att jag måste göra färdigt
åtminstone ett par av de två vantarna
som jag bara har gjort en av
innan jag får börja med något nytt stickprojekt!

Sagt och gjort
och några dagar senare 
har jag nu ett helt par vantar!
Röda och vita
och så fina så...

Man skulle kunna tro att de var perfekta...???
Tills man vänder på dem!

...och upptäcker att det här är ett par
för en människa som har två vänsterhänder!!
Jo då, jag har gjort två identiska vantar
för en vänsterhand!
Kul!

Så nu är den ena upprepad
och jag börjar om.
Snart kan jag sticka dem i sömnen!

Wish me luck!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Hej på dig! Törs jag skriva ha ha ?? Hur som helst så är du fantastiskt duktig på att sticka tjusiga vantar och du hade ju också kunnat stickat två höger till :) Ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja visst var det väl lite humor! (även om jag inte tyckte det just då...) Jag rev upp ena vanten och nu stickas de en rödvit vante för allra sista gången!!

    SvaraRadera