torsdag 24 januari 2013

Benvärmare till hund


Det kom en akutbeställning.
Ett par varma benvärmare behövdes
till en dam vars gamla ben inte riktigt
klarar den stränga kylan.
Hon får kramp i frambenen när det är för kallt.

Så jag stickade ett par i ett 
varmt garn (75% ull, 25% nylon).
Lade upp 40 maskor och stickade resårstickning
med stickor 3.

Min egen Alice har fått vara provdocka och
fotomodell.
Hon klarade uppdraget så där......
För att vara fotomodell krävs det ju att man är stilla
i alla fall två sekunder för att få en bild som inte är suddig.

Som sagt.... hon klarade uppdraget..... så där.....

Herregud! Hon ligger still!! Mår hon dåligt?????!

"Va? Vadå?"

"Ååååå Guuuud vad tråkig hon är med den där jädrans kameran hela tiden!"

"Näe, nu räcker det, nu ska dom av!"

Den här damen kan verkligen liva upp en fotosession!
Och allt annat också för den delen!
Mattes lilla hjärta! :-)

Nu ska vi slå in benvärmarna i ett litet paket!

/Lotta
&
Alice

6 kommentarer:

  1. Supersöt modell :) Ha det bra båda två, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja visst är hon! Lite hårdhänt med garnet bara..... :-)

      Radera
  2. Hej
    jag har en fråga
    jag har en papillontik och vi bor i Norrbotten
    i går när min dotter kom in så hade papillotiken fullt med snö i runt benen o gå ute hon blev buren och hon hade vägrat att gå de såg hemskt ut
    de snöade här i går

    vet du någon som kan sticka ett par benvärmare till min papillontik till alla fyra ben

    SvaraRadera
    Svar
    1. betalar själv klart för dom

      Radera
    2. Hej! Ja stackars små hundar som får det tufft med snön. Jag skulle gärna hjälpa dig men tiden räcker inte riktigt till just nu... Om du känner någon som kan sticka så kan jag gärna bidra med en mer detaljerad beskrivning på hur jag gjorde mina benvärmare. Det är verkligen inte svårt! Hör av dig igen i så fall!
      /Lotta

      Radera
    3. Hej
      ja jag ska försöka få någon annan som kan sticka

      Radera