måndag 11 februari 2013

BIG BIGGER BIGGEST FABEL


Man kan utan att överdriva säga att
jag är värdelös på att sticka eller virka tofflor!
Jag har bevisat det ytterligare en gång.

Ni minns mitt inlägg från igår?
Jag kom äntligen på vad jag ville göra med
de där nystanen Big Fabel som jag har liggandes
efter att jag har repat upp de där tossorna 
som blev alldeles för stora.

Så jag kom på att jag ville göra ett par
tofflor av mormorsrutor.
Ni vet såna där fina
som man har sett lite överallt.

Sagt och gjort!
Jag virkade sex mormorsrutor igår.
Monterade dem i dag!

Om det blev bra?
HM!!

Jaha, var det en båt det skulle bli???



Ni ser den där extra decimetern bakom hälen?
Den ska inte vara där!
Så det är DÄRFÖR garnet heter BIG Fabel??

Från och med nu
tänker jag bara sticka vantar och strumpor.
Och jag kommer bara att sticka efter mönster och beskrivningar
och bara använda precis det garn och stickstorlek som anges i mönstret!
Inte sväva ut 
och komma med egna försök till projekt.
Det är inte min grej helt enkelt!


God kväll!
/Big Lotta

2 kommentarer:

  1. Hallå! Vad ska jag skriva, fint garn kanske och en jättefin toffla till en lite större fot :) Garnet verkar ju härligt, ha en bra måndagskväll Karin

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha så roligt. Det där händer mig tätt som oftast. Man går in för någonting och ligger i som en utter och så blir det bara prutt av hela projektet på slutet. Härligt att detta inte bara drabbar mig. Men du.....vi ger inte upp. Här gäller det att ligga i som en gnu och jag tror att dina vantar och strumpor i Big Fabel kommer att bli kanonsnygga.

    SvaraRadera