söndag 20 oktober 2013

Bolero

Nu är senaste stickningen färdig!
Det blev en bolero och jag är sjukt nöjd!





Ofta när jag har klänning och vill ha en kofta över så tycker jag att det blir för bylsigt med de koftor jag har, det passar liksom inte så bra och kavajer är alldeles för obekvämt för min smak! Då kom jag på att jag ville ha ett litet nätt plagg. 


Hittade mönster på den här boleron och föll direkt! 

Mönstret heter 118-22 och finns alldeles gratis på DROPS hemsida!!!
Den stickas i moss-stickning och är inte alls svår! 

Nu ska jag dyka ner i stickkorgen och se vilket av alla projekt jag ska avsluta.
Har lovat mig själv att inte påbörja något nytt innan jag har besökt Syfestivalen nästa helg.
Då ska jag gå lös och unna mig garn och annat pyssel minsann! 
Längtar! 

Trevlig kväll på er!
/ Lotta

1 kommentar:

  1. Vilken fin modell du hade hittat, och fin bolero. Den kommer du vara fin i på kalasen framöver. Ha en bra vecka Karin

    SvaraRadera